Ett stort steg för mig

Idag har jag tagit ett stort steg och skaffat träningskort. Jag har väll inte direkt tränat så mycket sedan jag flyttade till Umeå och började plugga. Min träning har varit typ promenader. En höst försökte jag lära mig att springa, super tråkigt enligt min mening men det slutade med att jag skadade mig och sen kom jag inte igång igen. Sen simmade jag under en vår. Men när jag gick på sommar slutade jag och på hösten kom jag inte igång igen. Så jag har väll inte tränat så mycket under mina tre år på universitet. Men i våras flyttade jag som sagt tillbaka till min hemort och där med kom jag närmare min kompis/ PT J. Hon drog med mig och simmade lite nu i våras och under sommaren har jag försökt gå på sommarjympan som anordnas gratis för alla som vill träna ute i en park.
 
Jag kan faktiskt tipsa om sommarjympa då jag är som person inte så super motiverad att vara inne och träna under
 
sommaren. Sommarjympan som anordnas i den här staden är vanlig grupp jympa och det roliga är att det kommer allt möjligt folk som i vanliga fall inte skulle träna. Man behöver inte känna sig för tjock eller smal, att man inte vet vad man ska göra eller att man inte orkar med. För det är ALLT möjligt folk på den jympan. De tråkiga är väll att vissa personer bara tränar under sommaren.
 
Men nu i höst så hade jag bestämt mig för att jag skulle börja träna igen. Inte bara för att jag vill gå ner lite mer i vikt (jag har gått ner 10kg under de senaste året), utan även för att jag vill försöka få någon kondis och kanske börja känna mig lite stark i alla fall.
 
Det bästa med det här träningskortet är att man inte bara kan går på gym och gruppträna, utan men kan även gå och simma hur mycket man än vill.
 
Mina träningskort
 
Ja ni som tänker följa min blogg får väll se hur detta stora steg i mitt liv kommer gå.
 

Kommentera här: